Hamid Aït Oumghar
06-20147079 |
hamid@burohebe.nl |
Veel schoolorganisaties hebben te maken met tijdelijke uitval van een leidinggevende. Bij anderen is er iets aan de hand dat om een snelle oplossing vraagt. Met mijn multidisciplinaire achtergrond en ervaring, gecombineerd met een oprechte belangstelling in mensen, benader ik organisatievraagstukken vanuit verschillende gezichtspunten om pragmatische oplossingen te verwezenlijken.
Bij de laatste twee interim-opdrachten was ik onder meer verantwoordelijk voor verschillende beleidsportefeuilles zoals onderwijsontwikkeling, formatie -inclusief de noodzakelijke bezuinigingen- en kwaliteitszorg. Daarnaast was ik medeverantwoordelijk voor de aansturing van het roosterproces, voorbereiden van het jaarplan en het realiseren van een goed en zorgvuldig verloop van de (eind)examens. Alle vakgebieden in verschillende omstandigheden en binnen verschillende bedrijfsculturen.
Ook op bestuurlijk niveau heb ik mijn sporen verdiend door het bestendigen van de samenwerking met ketenpartners. Daarmee zorgde ik voor de vertaling van de strategische koers van de organisatie naar de onderwijspraktijk, rekening houdend met de regionale context. Essentieel voor bestuurlijk draagvlak is vertrouwen winnen in de omgeving.
Als interim-schoolleider voel ik de noodzaak om direct te leveren. Ik investeer aan het begin (veel) tijd om de mensen goed te leren kennen en te begrijpen hoe de organisatie in elkaar zit. Hoe is de sfeer op school? Hoe gaan mensen met elkaar om? Wat zijn de geschreven en ongeschreven regels? Ik stel veel vragen om snel tot de kern van een vraagstuk te komen. Bij opdrachten waar rust en verbinding terug moet keren in de school zit ik het meest in mijn kracht. Mensen zien, teams begeleiden, coachen en aandacht geven vanuit een professionele en menselijke houding.
Tot slot rond ik elke opdracht af met het in kaart brengen van sterke en ontwikkelpunten van de organisatie. Ik doe aanbevelingen voor de korte en lange termijn om de werkprocessen en de samenwerking te verbeteren. Zo vul ik niet alleen tijdelijk een functie in, maar help ik ook bouwen aan een mooie school op de lange termijn.
“In korte tijd maakte je je de organisatie eigen en voelde je je verbonden met onze school/medewerkers. Je professionaliteit werd gewaardeerd en vooral jouw natuurlijke charisma als leider viel op. Je oprechte interesse in mensen, je luisterend oor en je kennis en kunde kan ik enorm waarderen.”, aldus een opdrachtgever.
Deel |