Evelien Ketelaar

Directeur en adviseur

Voor mij geldt dat onderwijs verleden, heden en toekomst verbindt. Met aandacht voor leren in het leven krijgt onderwijs betekenis voor jonge mensen en voor de professionals en leiders die hier iedere dag invulling aan geven. Leren ontstaat als nieuwsgierigheid, creativiteit en co-creatie samen komen. Dat geldt voor individuen, teams en organisaties.

featured_img

“Ik houd van ‘leren anders te organiseren’ en individuen en teams te stimuleren in persoonlijk leiderschap.”

Perspectief en nieuwe verhalen

Sinds ik onderzoek deed naar ontwikkeling van professionele competenties van leraren heeft onderwijs mij gegrepen. Het complexe krachtenveld waarin professionals, leidinggevenden, bestuurders en toezichthouders zich bewegen interesseert mij. In mijn werk draait het om het creëren van ruimte voor nieuwe verhalen en gewoonten, samen met anderen, met het doel om huidige en toekomstige generaties perspectief te bieden.

Creativiteit en lef

Jongeren verdienen een uitdagende leeromgeving en professionals een vergelijkbare werkomgeving. Daarvoor is het nodig dat we durven om dingen anders te doen. Ik geloof in creativiteit en lef. Vernieuwing komt alleen tot stand als je niet bang bent om andere wegen in te slaan. Onze mensen zijn bevlogen in hun werk. Ik ben trots op hun diverse kwaliteiten en op onze gedeelde passie voor innovatie in onderwijs. Ik waardeer de manier waarop wij met elkaar in staat zijn om bruggen te slaan.

Gidsrol

Met het team van Buro Hebe kan ik een gids zijn voor verandering, gedreven door de overtuiging dat het onderwijs een sleutelrol speelt in het vormgeven van een wereld waarin iedereen de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. In mijn werk vertaal ik dit als kritische partner, coach en adviseur vooral naar vragen en spiegels die van betekenis zijn in leiderschap en ontwikkeling van schoolcultuur. Ik houd er bovendien van om ‘leren anders te organiseren’ en individuen en teams te stimuleren in het persoonlijke leiderschap dat daarvoor nodig is.