“Maatwerk niet alleen een kwestie van efficiëntie, maar ook van respect voor de unieke context waarin mensen werken.”
MOTIVATIE
De ontwikkeling van kinderen in de brede context van onze samenleving intrigeert mij enorm. Het onderwijs speelt daar een belangrijke rol in. Al van jongs af aan stond ik dicht bij het onderwijs, doordat ik mee mocht kijken met mijn familieleden die voor de klas staan. Mijn passie voor het stimuleren van groei en leren ontwikkelde zich verder tijdens mijn studie, waarin ik mij richtte op het versterken van de pedagogische civil society. Nu combineer ik mijn achtergrond als pedagoog met mijn ambitie om kinderen en jongeren te inspireren en te helpen nieuwe ervaringen op te doen.
LEERTRAJECT
Om het onderwijsveld nog beter te leren kennen, ben ik gaan werken bij OchtendMensen. Binnen de onderwijsgroep volg ik, naast het werken in diverse contexten, een intensief leertraject gericht op project-, programmamanagement, veranderkunde en persoonlijk leiderschap. De vaardigheden die ik opdoe pas ik direct toe in mijn werk voor Buro Hebe, waardoor ik scholen en onderwijsprofessionals op een praktische manier kan ondersteunen. Bij Buro Hebe werk ik nauw samen met onderwijsprofessionals om wetenschapsonderwijs voor leerlingen te verbeteren.
Met de combinatie van mijn pedagogische achtergrond en de inzichten die ik bij OchtendMensen opdoe, hoop ik duurzame impact te maken in het onderwijs. Een van de lessen die ik leerde is dat maatwerk essentieel is om echt impact te maken. Luisteren naar ieders behoefte en oplossingen op maat ontwikkelen, levert naast praktische resultaten ook vertrouwen en betrokkenheid op. Daardoor is maatwerk niet alleen een kwestie van efficiëntie, maar ook van respect voor de unieke context waarin mensen werken.