“Onderwijsontwikkelingen: ik neem ze waar en omarm ze. Om daarna succesvol te kunnen meebewegen.”
Initiëren
Vanuit mijn capaciteit om ontwikkelingen binnen het onderwijs en daaruit voortvloeiende behoeftes in een vroeg stadium waar te nemen, heb ik in mijn loopbaan meerdere onderwijskundige vernieuwingen geïnitieerd. Daarbij heb ik binnen het onderwijs vaak mijn eigen baan gecreëerd en aan de oorsprong gestaan van andere vormen van onderwijs, passend bij de urgentie van de onderwijsverandering van dat moment. Denk hierbij aan het werken vanuit onderwijsdomeinen, hoog- en meer begaafdheidsonderwijs, en community-leren binnen een internationale context van meerdere scholen binnen een regio.
Omarmen
Door onderwijsinnovaties en -veranderingen in het po, vo en hbo te omarmen heb ik binnen al mijn onderwijsfuncties voor opdrachtgevers aantoonbare vooruitgang gecreëerd. Vanuit het ‘leren in netwerken’, breng ik de juiste partijen samen om het optimale aan resultaten te behalen. Hierin ben ik aantoonbaar origineel en bewezen effectief. Het resultaat van vele jaren succesvol meebewegen met alle onderwijsontwikkelingen is een rijk netwerk dat ik graag inzet voor mijn opdrachtgevers.
Versterken
Naast initiëren en omarmen heb ik ook bijgedragen aan het versterken van bestaande onderwijsontwikkelingen, door deze concreet vorm en inhoud te geven. Denk hierbij aan initiatieven op het gebied van 10-14 onderwijs, 20-80 learning en curriculumontwikkeling in het kader van 3.0 leren. Op schoolniveau heb ik ruime ervaring opgebouwd in het versterken van de profilering van het onderwijs. Ook heb ik meerdere excellentietrajecten en inspectiebezoeken ontworpen, begeleid en ondersteund.
Op bestuurlijk niveau ben ik medeverantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van leiderschapstrainingen en professionaliseringstrajecten voor schoolleiders en high potentials binnen het onderwijs.